8 Eylül 2014 Pazartesi




Selam arkadaşlar samp pawno derslerimizin ilkinde random spawn olayını anlatacağım. Hemen derse geçelim. İlk olarak elinizde spawn kordinatları varsayarak anlatıyorum.
Benim kullanacağım koordinatlar bunlar Bu kodlar ne diyecek olacaksanız kısa anlatayım dikkat ederseniz sayılar virgül ile ayrılmış. Bunlar x,y,z,angle koordinatlarıdır. angleyi bekli yeni duymuşsanız hemen onuda söyleyeyim oda açımızdır.

1249.7258, -2047.9263, 59.9209, 90.2055 // Randomspawn
1241.2084, -2057.6521, 60.0190, 94.9352 // Randomspawn
1241.0105, -2052.6873, 59.9975, 2.8144 // Randomspawn
718.4906, -1477.3024, 5.4688, 357.9947 // Randomspawn
722.3772, -1477.2856, 5.4688, 272.3814// Randomspawn   
Şimdi bu koordinatlar üzerinden konumuzu anlatalım. Bu koordinatları modumuza tanıtalım. Bunu için modunuzun en en üstündeki includelerin altına yazalım kodumuzu
new Float:RandomSpawns[][] = 
{
    {1249.7258, -2047.9263, 59.9209, 90.2055}, // Randomspawn
    {1241.2084, -2057.6521, 60.0190, 94.9352}, // Randomspawn
    {1241.0105, -2052.6873, 59.9975, 2.8144}, // Randomspawn
    {718.4906, -1477.3024, 5.4688, 357.9947}, // Randomspawn
    {722.3772, -1477.2856, 5.4688, 272.3814} // Randomspawn
};
Evet spawn koordinatlarımızı modumuza tanıttık. Şimdi CTRL+F yaparak modumuzdaki OnPlayerSpawn publicimizi bulalım bu publicin amacı ise sunucumuza oyuncu girdiğinde spawn olduğunda olacakları ayarlıyoruz. Bu public normalde boştur. Yani böyledir.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
    return 1;
}
Modunuz sıfırsa tabi ki boş olacaktır şimdi OnPlayerSpawn publicinin altında parantezden aşağı gelerek kodumuzu yazalım.Yani şuraya yazacağız kodumuzu.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
kodumuzu buraya yazacağız
    return 1;
}
Yazacağımız kod ise şudur
 new Random = random(sizeof(RandomSpawns));
    SetPlayerPos(playerid, RandomSpawns[Random][0], RandomSpawns[Random][1], RandomSpawns[Random][2]);
    SetPlayerFacingAngle(playerid, RandomSpawns[Random][3]);
Kodumuzu yazdıktan sonra şöyle olacaktır.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
    new Random = random(sizeof(RandomSpawns));
    SetPlayerPos(playerid, RandomSpawns[Random][0], RandomSpawns[Random][1], RandomSpawns[Random][2]);
    SetPlayerFacingAngle(playerid, RandomSpawns[Random][3]);
    return 1;
}
Son olarak F5 tuşuna basarak modumuzu compiler yapıyoruz. ve oyunumuza girerek test ediyoruz. Şimdilik bu kadar bir sonraki derste görüşmez üzere kendinize iyi bakın. :)

0 yorum:

Yorum Gönder